המדריך להלוואות בערבות המדינה

אם אתם מחפשים מידע לגבי הלוואות בערבות המדינה, יש כמה פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון לפני נטילת הלוואה בערבות המדינה. בין אם אתם מתכננים להרחיב פעילות עסקית, לשפץ את הנכס או לקחת הלוואה מכל סיבה אחרת, במרכז הישראלי לפיננסים יסייעו לכם לבחור את ההלוואה בתנאים הכי משתלמים. 

בשנים האחרונות בישראל וברחבי העולם בכלל, בעלי עסקים ואנשים פרטיים חווים סוגים שונים של משברים כלכליים שמצריכים הסתגלויות מחודשות והתמודדות כדי לחזור למצב התקין. בתוך כך, הלוואות בערבות המדינה מהוות מסלול ייעודי עבור עסקים בהתמודדות עם משבר הקורונה ומשברים אחרים.

הלוואה במסלול ערבות המדינה, כוללת יתרונות שונים כמו ריבית שוק נוחה, פריסת החזרים לתקופה של חמש שנים, שנים ואפשרות הגשת בקשה בהליך מזורז.

נגן וידאו
הלוואות בערבות המדינה - המרכז לפיננסים

למי מיועדת הלוואה בערבות המדינה?

הלוואה בערבות המדינה אינה מיועדת אך ורק עבור יזמים, אלא גם עבור עסקים אשר מחזיקים במחזור הכנסות של עד 100 מיליון ₪ מקסימום. כמו כן, הלוואות בערבות המדינה מיועדות גם עבור יצואנים, חקלאים, תעשיינים, עמותות חברתיות ואף מי שעוסק ביהלומנות.

ההלוואה ניתנת למטרות מגוונות, לרבות במקרים של הון חוזר, הקמה של עסק או השקעה בעסק, כאשר ישנם גם כמה מסלולים הקיימים בתוכנית. למשל, מסלול "עסקים בהקמה". במסלול זה  גובה הלוואה יהיה עד 500,000 ₪, ותידרשו לביטחונות בהתאם.

מסלולים נוספים עבור הלוואה בערבות המדינה

אם אתם מחזיקים בעסק אשר מייצר מחזור של עד 6.25 מיליון ₪, קיימת אפשרות לקבל אישור למסלול הלוואות בערבות מדינה עם גובה הלוואה של עד 500,000 ₪, ולכך תידרשו ב-25% בטחונות. אם אתם בעלי עסק שמייצר מחזור מעל 6.25 מיליון ₪, גובה ההלוואה שתוכלו לקבל יהיה עד 8% מהמחזור שלכם. בהתאם, תידרשו ל-25% בטחונות במקסימום.

בנוסף, קיים גם מסלול הנקרא מסלול השקעות לתעשייה, המותאם עבור לעסקים עם ותק מקצועי של שלוש שנים ומעלה. במסלול זה, גובה ההלוואה הוא עד 90% מגובה ההשקעה בעסק, או עד 15% מהמחזור העסקי שלכם. בהתאם לכך, תידרשו ל-30% בטחונות להלוואה או שעבוד של הנכס.

מסלולי הלוואות נוספים בערבות המדינה

אם אתם מחזיקים בעסק של ייצוא בהיקף של לפחות 250 אלף דולר, גובה ההלוואה שתקבלו יהיה עד 12% מהמחזור השנתי שלכם (בשנה שקדמה להגשת הבקשה), וכן תידרשו לעד 25% בטחונות במקסימום.

עבור עסקים אשר עוסקים בתחומים חקלאיים, עם מחזור של עד 5 מיליון ₪ בשנה, גובה ההלוואה יהיה עד 750,000 ₪. להלוואה זו תידרשו לעד 10% בטחונות, כאשר פריסת התשלומים שלכם תהיה עד 10 שנים.

מה חשוב לדעת לפני בקשה להלוואה בערבות המדינה?

כשמדובר בהלוואות בערבות מדינה, עוד לפני בקשת הלוואה בערבות המדינה, יש לבדוק שאתם אכן זכאים לה. מעבר לכך שישנן חברות פרטיות אשר מסייעות בתהליך הזה, אותן חברות מסייעות גם במקרים בהם ההלוואה מסורבת על ידי הבנקים או ע"י המדינה. קראו על משכנתא למסורבים.

עם ניסיון של 15 שנים בתחום הבנקאות וההלוואות, המומחים במרכז הישראלי לפיננסים יוודאו את תקינות המסמכים שלכם ואת העמידה בתנאי הסף. בנוסף, הצוות המקצועי שלנו מבצע את בדיקת יכולת ההחזר של העסק, כמו גם ממליץ על סוג ההלוואה המתאימה ביותר לסוג העסק ולמטרותיו.

המרכז הישראלי לפיננסים – לא מוותרים לבנק על סירוב להלוואה

גם אם לאחרונה הגשתם בקשה להלוואה בערבות המדינה וסורבתם לקבלה, חשוב לדעת שזהו לא איזשהו גזר דין שאי אפשר להפוך אותו. המומחים שלנו יבררו מהי בדיוק הסיבה לסירוב, מה ניתן לעשות כדי להפוך את הסירוב לאישור, ואיך להתנהל באופן היעיל והמקצועי ביותר.

סיפורי הצלחה