Blog

משכנתא לתושבי חוץ – נקודות ששווה להכיר

היום ניתן לראות מגמה ברורה של תושבי חוץ שמעוניינים לרכוש דירה בארץ. ברוב המקרים מדובר על ישראלים שהיגרו לחו"ל אך מתכננים לחזור לארץ בהמשך הדרך. המטרה שלהם היא להבטיח לעצמם דירה לרגע שבו הם יחליטו לחזור לארץ, מאחר ואף אחד אינו יודע מה צפוי לנו בעתיד. כמו כן, רבים רואים בנדל"ן השקעה משתלמת, מאחר ומחירי הנדל"ן בארץ נמצאים במגמת עלייה מתמדת. רבים מעוניינים ליהנות מהתשואות הגבוהות וכמובן להבטיח לעצמם נכס בארץ במידת הצורך. כמו כן, ישנם תושבי חוץ המעוניינים לרכוש דירה לילדים או לקרובי המשפחה שלהם, על מנת להבטיח את הביטחון הכלכלי שלהם. יוקר המחייה מקשה על רוב האנשים לרכוש לעצמם דירה, אך תושבי חוץ רבים יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה עבור האנשים היקרים להם. עם זאת, כדאי להתייעץ עם יועצי משכנתאות מנוסים ומיומנים לגבי משכנתא לתושבי חוץ, מאחר וישנם ניואנסים שונים שכדאי להכיר מראש.

משכנתא לתושבי חוץ

משכנתא לתושבי חוץ – חומר רקע חיוני

קודם כל, חשוב להבין מהי ההגדרה החוקית לתושב חוץ, מאחר ותושבי חוץ נאלצים לעבור תהליך בירוקרטי ארוך ומייגע, בניגוד לתושבי פנים שזוכים לתהליך פשוט ומקוצר יחסית. לפי החוק, תושבי חוץ הינם אנשים שמרכז החיים שלהם מנוהל ממדינה אחרת. ההגדרה לתושב חוץ היא כל אדם ששוהה מחוץ לארץ למשך תקופה שעולה על 183 ימים בשנה למשך כשנתיים. 

תושב חוץ שמעוניין לקחת משכנתא חייב להצהיר על כל ההכנסות שלו מחו"ל וכמובן לאמת את כל הנתונים מול הגופים הפיננסיים השונים ואף להתנהל מול רשויות המס במדינה שבה הוא חי. עם זאת, רוב הבנקים מוכנים להעניק לתושבי חוץ משכנתא שיכולה להגיע עד ל- 50% מימון, מאחר ומדובר לרוב על אנשים אמינים ועמידים, המחזיקים בנכסים שונים שמעניקים להם יתרון משמעותי. 

מה כדאי לדעת לגבי משכנתא לתושבי חוץ?

משכנתא הניתנת לתושבי חוץ אינה שונה משמעותית מהמשכנתא שמקבלים תושבי פנים מבחינת המסלולים, כולל מסלולים בריבית צמודה, ריבית משתנה וכדומה. אך לעומת תושבי פנים, תושבי חוץ רשאים לקחת משכנתא צמודת מט"ח, כלומר השינוי במשכנתא יהיה תואם לשינויים בערך המטבע שלהם. ניתן להגיש את הבקשה למשכנתא מארץ המוצא, אך יש צורך להגיע לארץ על מנת לחתום על מסמכי המשכנתא בסניפי בנק ייעודיים, המתמחים במתן משכנתאות לתושבי חוץ. כדאי להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מומלץ מנוסה ומיומן, שיסייע לכם לזרז את התהליך ולהפוך אותו לקצר ואפקטיבי יותר. 

אנו במרכז הישראלי לפיננסים נשמח לסייע לכם לקבל משכנתא לתושבי חוץ בתנאים האופטימליים ביותר. אנו מחזיקים בוותק וניסיון של שנים בתחום ונשמח לסייע לכם להשיג את העסקה האידיאלית ביותר עבורכם. אצלנו תמצאו יחס אישי ומקצועי, לצד 95% הצלחה וליווי צמוד גם לאחר סיום התהליך. אנו נסייע לכם בתרגום המסמכים ובהגשתם לבנק בצורה מסודרת ומקצועית. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר!

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

חייגו אלינו לקבלת ייעוץ

דילוג לתוכן