Blog

החשיבות של מדרגות מימון במשכנתא 

רוב האנשים אינם מודעים לכך, אך למעשה קיימות מדרגות מימון במשכנתא, המשפיעות באופן מהותי על גובה הריבית שתאלצו לשלם. כדאי להבין כי אחוז מימון המשכנתא משפיע על מדרגת המשכנתא, לכן חשוב להכיר את כל הניואנסים השונים הקשורים לכך. מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מהתחום, שמכירים את כל הדקויות ומסוגלים לסייע לכם להשיג את מדרגת המימון המשתלמת ביותר עבורכם. חשוב להבין כי כל מי שמעוניין לקחת משכנתא מהבנק נאלץ לספק לבנק את כל המידע הרלוונטי, כולל ההכנסות שלו, שווי הנכס וכדומה. מידע זה משמש את הבנק על מנת לקבוע את הריבית המתאימה ביותר עבורכם. כלומר, הבנק בודק מהו סכום המשכנתא המבוקש מתוך השווי של הנכס, ובהתאם לכך מחליט מהי מדרגת המימון הרלוונטית עבורכם.

מדרגות מימון במשכנתא

מדרגות מימון במשכנתא – מה מעולם לא סיפרו לכם?

רוב הבנקים בודקים את שווי הנכס המבוקש ואת שווי ההון העצמי שלכם ומעניקים לכם משכנתא על הסכום החסר. ברוב המקרים הבנקים אינם טורחים לעדכן אתכם לגבי מדרגות המימון, שמשפיעות באופן ישיר על הריבית שתאלצו לשלם. למשל, במידה ומדובר על נכס בשווי של מיליון ₪ וההון העצמי שלכם עומד על 400 אלף ₪, כלומר אחוז המימון הינו 60%. אך רוב הבנקים לא טורחים לספר לכם שככל שאחוז המימון שלכם יהיה נמוך יותר, כך מדרגת המימון תרד ותוכלו לזכות בריביות נמוכות ומשתלמות יותר. ישנן שלוש מדרגות מימון במשכנתא שאתם חייבים להכיר, כאשר המדרגה הזולה והמשתלמת ביותר הינה עד ל- 45% מימון. המדרגה השנייה הינה עד 60% מימון ואילו המדרגה היקרה ביותר הינה מעל ל- 60% מימון. כלומר, במידה ומדובר על סכום גבולי, מומלץ לקחת הלוואה, על מנת ליהנות מאחוז מימון נמוך יותר וריביות משתלמות יותר.

מדרגות מימון במשכנתא והקצאת הון

בנק ישראל נתן הנחיה לבנקים למשכנתאות, שקבעה כי ככל שאחוז המימון במשכנתא יהיה גבוה יותר כך הבנק חייב לשמור רזרבה גדולה יותר של כסף. רוב הבנקים משקיעים את הכסף שלהם ומרוויחים מכך, לכן שמירה של רזרבות כסף פוגעת ברווחיות שלהם. הבנק כמובן מגלגל את האחריות ללקוחות, לכן ככל שתיקחו אחוז מימון גבוה יותר, כך תאלצו לשלם ריביות גבוהות יותר, במטרה לפצות את הבנק על ההפסדים שלו. לכן כל יועץ משכנתאות ייעץ לכם לנסות להוריד את אחוז המימון למדרגת המימון הנמוכה ביותר, בעזרת לקיחת הלוואה או סיוע של משפחה וחברים.

אנו במרכז הישראלי לפיננסים נשמח לספק לכם שירותי ייעוץ מקצועיים בתחום של מדרגות מימון במשכנתא. יועצי המשכנתאות שלנו ישמחו להבטיח לכם את העסקה המשתלמת ביותר עבורכם. אנו מחזיקים בידע וניסיון של שנים בתחום ונהנים מ- 95% הצלחה. השירות שלנו מתאפיין ביחס אישי ומקצועי לכל לקוח, מאחר ואנו מאמינים כי לכל אחד מגיע לקבל את העסקה המשתלמת ביותר עבורו. צרו קשר!

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

חייגו אלינו לקבלת ייעוץ

דילוג לתוכן