Blog

האם בני זוג לא נשואים יכולים לרכוש שתי דירות מבלי לשלם מס דירה שנייה?

לא פעם ניתן לשמוע על זוגות שמתקשים להבין את דקויות חוקי המקרקעין, מאחר וישנם לא מעט סעיפים ותתי סעיפים שהופכים את כל העניין למורכב ומסובך במיוחד. למשל, ניתן היום למצוא בארץ לא מעט סוגים שונים של זוגות לא נשואים. חלקם אינם יכולים להתחתן לפי חוק, בעוד שאחרים מעדיפים לחיות יחדיו בתור ידועים בציבור. בכל מקרה, כדאי להכיר את כל הניואנסים השונים, במידה ואחד מבני הזוג מחזיק בנכס נדל"ן. במצב מסוג זה נשאלת השאלה האם הצד השני רשאי לרכוש דירה על שמו, מבלי לשלם על כך מס. יש לזכור כי מס רכישה נחשב למס גבוה יחסית, שעלול לייקר משמעותית את סכום העסקה ואף להפוך אותה ללא רלוונטית עבור חלק מהרוכשים. לכן חשוב להיעזר באנשי מקצוע מהתחום, על מנת להימנע מהפתעות לא נעימות ולהבטיח לעצמכם הבנה מעמיקה בכל ההשלכות של רכישת דירה.

פטור ממס דירה שנייה לבני זוג לא נשואים

האם ניתן לרכוש שתי דירות מבלי לשלם מס דירה שנייה?

כל מי שמעוניין לרכוש דירה מחויב לפי החוק בתשלום מס רכישה. אך ישנם מקרים המספקים פטור מלא או חלקי בתשלום המס. למשל, אדם שאינו מחזיק בבעלותו נכס נדל"ן, זכאי לקבל פטור ממס רכישה כאשר הוא רוכש את הדירה הראשונה שלו. לעומת זאת, מי שיש בבעלותו נכס נוסף, יאלץ לשלם לפחות 8% מס רכישה. מאחר והחוק אינו מעוניין ברישום של מספר דירות על שמות של בני משפחה שונים, שגרים יחדיו ומנהלים משק בית משותף, הוחלט כי בני זוג נשואים וילדים עד גיל 18 נחשבים כרוכש אחד. בפסיקה של בית המשפט העליון הוחלט כי חזקת התא המשפחתי הינה חזקה חלוטה, כלומר גם חתימה של בני הזוג הנשואים על הסכם ממון, במטרה להבטיח כי החזקה על הדירה שייכת רק לאחד מבני הזוג, לא תאפשר מתן פטור ממס רכישה. אלא אם כן, מדובר על נכס שנרכש לפני תקופת הנישואין, דבר שמאפשר לבן הזוג ללא הנכס ליהנות מפטור ממס רכישה.

מה כדאי לדעת לגבי רכישת דירה שנייה על ידי בני זוג לא נשואים?

בני זוג לא נשואים ייחשבו למוכרים נפרדים רק במידה והם חתמו על הסכם ממון ומקפידים על הפרדה רכושית בנוגע לנכסי המקרקעין. לכן בני הזוג יכולים להתנהל כתא משפחתי בכל מובן אחר, כולל חשבון בנק משותף, נכסים משותפים וכדומה, מבלי שהדבר יפגע בזכויות המקרקעין של בן הזוג שאין בבעלותו נכס. 

אנו במרכז הישראלי לפיננסים נשמח לסייע ולייעץ לכם לגבי רכישה של שתי דירות מבלי לשלם מס דירה שנייה. אנו מתמחים בייעוץ משכנתא ומחזיקים בוותק וניסיון של שנים ארוכות בתחום. נשמח לסייע לכם להשיג את העסקה המשתלמת ביותר עבורכם וכמובן לסייע לכם להימנע מתשלום מס, במידה והדבר אפשרי. לקבלת מידע נוסף וייעוץ מקצועי, צרו קשר!

 

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

חייגו אלינו לקבלת ייעוץ

דילוג לתוכן