Blog

מה זה מס שבח?

מס שבח הינו חוק מס בדיני מקרקעין שנחשב לחוק מורכב יחסית, אך מומלץ להכיר את כל הדקויות שלו, על מנת להימנע מתשלום מיותר. לא פעם ניתן להפחית או אף לוותר על תשלום מס שבח, באמצעות תכנון נכון. כדאי להדגיש כי יש לשלם מס שבח, רק במידה ואתם מוכרים נכס נדל"ן ברווח, מאחר ומכירת הנכס בהפסד לא תגרור תשלום של מס שבח.

המס מחושב לפי גובה הרווח שלכם ממכירת הנכס וישנם כמובן לא מעט סעיפים ותתי סעיפים, המשפיעים על חישוב הסכום הסופי. מס שבח מוגדר לפי החוק כרווח הון או כמכירה הונית, לכן מדובר על מס בגובה של 25%, לעומת מס נמוך משמעותית, המוטל על מכירת הדירה במידה ומדובר על עיסוק צדדי או פרנסה עיקרית.

מס שבח

מס שבח – קווים לדמותו

אנשים שמתעסקים ברכישת דירות, שיפוצן ומכירתן לאחר שנים בודדות יכולים להכיר ברווח בתור עסקה אקראית, שאינה מחייבת תשלום של מס שבח. כלומר, במקום תשלום של מס שבח, המס שייגבה יהיה בהתאם לגובה ההכנסות השנתי, בהתאם לפקודת מס הכנסה. מומלץ להיעזר באיש מקצוע שמתמחה בתחום, על מנת להבין את כל הניואנסים השונים ולהימנע מתשלום מס מיותר.

כדאי לדעת כי לפי החוק יש לדווח לרשות המיסים על עסקה במקרקעין תוך 30 יום ממועד ביצוע העסקה. מי שיאחר בחובת הדיווח עלול לספוג קנסות ופיגורים מיותרים. תשלום מס השבח חייב להתבצע תוך 60 יום ממועד החתימה על העסקה, לכן כדאי לתת על כך את הדעת. המס משולם על ידי המוכר, אלא אם כן שני הצדדים הגיעו ביניהם להסדר שונה. לאחר הדיווח למס הכנסה על ביצוע העסקה, תקבלו תוך 20 יום הודעה לגבי סכום השומה לתשלום.

מס שבח – דקויות ששווה להכיר

במידה ומס השבח משולם על ידי רוכש הנכס, מחיר העסקה יכלול את מס השבח, לכן הסכום לתשלום המס יהיה גבוה יותר. כמו כן, כדאי לדעת כי ניתן להפחית את סכום התשלום באמצעות קיזוז הוצאות. הוצאות אלו כוללות את התשלום לעורך הדין בעת רכישת הנכס, תשלום הריביות על המשכנתא, תשלום למתווך, מחיר השיפוץ וכדומה.

מעבר לכך, כדאי להכיר את סעיפי הפטור, מאחר ובחלק מהמקרים ניתן לקבל פטור ממס שבח עד לתקרה של 4.5 מיליון ₪. אם מדובר על דירה היחידה שהייתה בבעלותכם במשך שנה וחצי, דירה שקיבלתם בירושה, שיפור דיור או דירה שעברה תמ"א, כנראה שתהיו זכאים לפטור ממס שבח.

אנו במרכז הישראלי לפיננסים נשמח לספק לכם מידע רלוונטי ועדכני לגבי מס שבח. אנו מחזיקים בוותק וניסיון של שנים בתחום של ייעוץ משכנתאות ונשמח לסייע לכם לבצע עסקאות משתלמות ואטרקטיביות יותר עבורכם, בזכות היכרות מעמיקה עם החוק ועם כל דקויות המיסוי בתחום הנדל"ן. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר!

 

 

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

חייגו אלינו לקבלת ייעוץ

דילוג לתוכן