Blog

מה כדאי לדעת כשלוקחים משכנתא ראשונה בשנת 2023?

שנת 2023 נחשבת לשנה בעייתית עבור כל מי שזקוק למשכנתא, מאחר והעליה בריבית עלולה להשפיע על גובה ההחזר החודשי שלכם. כמו כן, כדאי לדעת כי הבנקים אינם ממהרים לאשר את מתן המשכנתא, מכיוון שיש צורך לעמוד בקריטריונים השונים, דוגמת הון עצמי מספק, דירוג אשראי גבוה וכדומה. כדאי לדעת, כי מי שמעוניין לרכוש דירה ראשונה יזדקק להון עצמי העומד על רבע מסכום הדירה המדוברת. יתרת הסכום ניתן לקבל באמצעות הלוואת המשכנתא. לעומת זאת, מי שמעוניין לרכוש דירה לצורך שיפור דיור, יצטרך לגייס הון עצמי שמהווה 30% משווי הדירה ואילו רכישה של דירה נוספת תצריך מכם הון עצמי העומד על מחצית משווי הדירה. 

מה כדאי לדעת כשלוקחים משכנתא ראשונה בשנת 2023?

לקיחת משכנתא ראשונה בשנת 2023 – נקודות שכדאי להכיר מראש

שנת 2023 מאופיינת באינפלציה, עליית ריביות ועליה ביוקר המחייה. מחירי הדירות ממשיכים לטפס ורוב האנשים זקוקים להלוואת המשכנתא, על מנת לאפשר לעצמם לרכוש דירה למגורים. מומלץ כמובן לגייס את ההון העצמי הגבוה ביותר, על מנת לצמצם את סכום המשכנתא למינימום האפשרי, במטרה לחסוך מעצמכם את החשיפה לעליית הריבית. כמו כן, סכום נמוך יותר יאפשר לכם לקצר את תקופת ההלוואה, או לחילופין, לפרוס את ההלוואה על פני תקופה ארוכה וליהנות מהחזרים חודשיים נמוכים יחסית. כמובן שמי שאינו מצליח לגייס סכומי כסף משמעותיים ואף מתקשה להגיע ל- 25% המינימליים לצורך קבלת האישור ללקיחת משכנתא מהבנק, יזדקק ברוב המקרים להלוואות משלימות להון עצמי. מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה שמתמחה בתחום של ייעוץ משכנתאות, על מנת להבטיח לעצמכם את אופן הפעולה הנבון והמושכל ביותר.

כל מה שחשוב לדעת לגבי לקיחת משכנתא ראשונה

כל בנק יכול להציע לכם ריביות שונות ותנאי החזר משתנים, לכן חשוב לבדוק את כל האופציות העומדות לרשותכם. יועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה ידאג לבדוק את האופציות המוצעות לכם בכל הבנקים וכמובן ינהל עבורכם את תהליך המשא ומתן, במטרה לשפר את תנאי העסקה. כמובן שככל שההון העצמי שלכם יהיה גבוה יותר, כך הריביות שהבנקים יציעו לכם יהיו נמוכות יותר. לכן במידה ויש לכם אפשרות להיעזר במשפחה או חברים, מומלץ לנצל זאת. במידה ואתם מתקשים לגייס את ההון הראשוני, או לחילופין, סובלים מדירוג אשראי נמוך או הכנסה נמוכה מידי, כדאי לדעת כי יועץ משכנתאות ישמח לסייע לכם, על מנת לקבל את המשכנתא הנכספת לצורך רכישת הדירה שלכם.

אנו במרכז הישראלי לפיננסים נשמח לסייע לכם לקחת משכנתא ראשונה בשנת 2023. אנו מחזיקים בוותק וניסיון של שנים ארוכות בתחום ונשמח לרתום את כל הידע הרב שצברנו לאורך השנים, על מנת לאפשר לכם לרכוש את דירת החלומות שלכם. אנו מחזיקים ב- 95% הצלחה ונשמח לסייע וללוות אתכם לכל אורך הדרך, עד לקבלת המשכנתא הנכספת. לקבלת ייעוץ ופרטים נוספים, צרו קשר!

 

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

חייגו אלינו לקבלת ייעוץ

דילוג לתוכן