Blog

לקיחת משכנתאות על שני נכסים מבלי לשלם מס על דירה שנייה

אנשים רבים מבינים כי שוק הנדל"ן מהווה הזדמנות מעולה להשקעה, אך לא לכולם יש את ההון העצמי הנדרש לרכישה של דירה להשקעה, דבר שמוביל ללקיחת משכנתא על דירה שניה. כדאי לדעת כי בעוד שאתם זכאים לקבל משכנתא על סכום של עד 75% מהשווי של הדירה הראשונה שלכם, אך עבור הדירה השנייה תצטרכו לגייס הון עצמי של 50% משווי הדירה. לכן אם אתם עדיין משלמים את המשכנתא עבור הדירה הראשונה שלכם, כדאי להתייעץ עם חברה שמתמחה בייעוץ משכנתאות, על מנת לקבל את כל המידע הנדרש על לקיחת משכנתאות על שני נכסים. יועץ משכנתאות יסייע לכם בניהול המשא ומתן מול הבנקים השונים, במטרה לקבל את תנאי העסקה המתאימים ביותר עבורכם.

לקיחת משכנתאות על שני נכסים מבלי לשלם מס על דירה שנייה- איך עושים את זה והאם בכלל אפשרי?

לקיחת משכנתאות על שני נכסים – כל מה שחייבים לדעת מראש

חשוב להבין את המשמעות של מס רכישה, מאחר והמיסוי משתנה מהדירה הראשונה לשנייה. כדאי להעריך מראש את גובה המס שתאלצו לשלם, במידה ותבחרו למכור את הדירה בעוד מספר שנים. יש לזכור כי עלות המיסוי עלולה להגיע למאות אלפי שקלים, לכן חשוב להיערך לכך מראש וכמובן לקבל ייעוץ מקצועי, במטרה לבחון את כדאיות הרכישה. כמו כן, יש לזכור כי תמהיל המשכנתא של הדירה השנייה יכול להשפיע באופן ניכר על כדאיות העסקה, לכן חשוב לוודא כי התמהיל שלכם מותאם לתוכניות שלכם עבור הנכס. במידה ומדובר על דירה שתושכר לטווח הארוך, יש לבחור בתמהיל מתאים, המתחשב בהכנסות משכר הדירה הצפוי. לעומת זאת, דירה שמיועדת למכירה תוך שנים בודדות בלבד, תזדקק לתמהיל שונה לחלוטין.

משכנתאות על שני נכסים – מה כדאי לדעת בתחום המיסוי?

מס הרכישה על דירה שנייה מחושב באופן שונה, מאשר על דירה יחידה. במידה ומדובר על דירה בשווי של עד 1.292 מיליון ₪, מס הרכישה יעמוד על 5% ואילו דירות בשווי גבוה יותר, יצטרכו לשלם מס רכישה של 6% עבור יתרת הסכום. עם זאת, כדאי לדעת כי בחלק מהמקרים תוכלו לרכוש דירה שניה מבלי לשלם מס רכישה, או לחילופין, ליהנות מהטבות שונות. הדבר נכון עבור משפרי דיור שמתכננים למכור את הדירה הראשונה לטובת הדירה השנייה או אנשים שקנו דירה בקבוצת רכישה. חשוב להיעזר בייעוץ מקצועי, על מנת לוודא כי אתם עומדים בכל הקריטריונים הנדרשים.

אנו במרכז הישראלי לפיננסים נשמח לסייע לכם לקחת משכנתא על שני נכסים בצורה היעילה והמשתלמת ביותר. אנו מחזיקים בוותק וניסיון של שנים בתחום ייעוץ המשכנתאות ונשמח לתרום לכם מהידע הרב שצברנו לאורך השנים. יועצי המשכנתאות שלנו מיומנים ומנוסים והם ישמחו לסייע לכם לקחת משכנתא על שני נכסים, תוך כדי הקפדה על תנאי העסקה המשתלמים ביותר. נשמח לספק לכם ליווי צמוד ומקצועי לכל אורך הדרך ולייצג את האינטרסים שלכם מול הבנק. לקבלת מידע נוסף וייעוץ מקצועי, צרו קשר!

 

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

חייגו אלינו לקבלת ייעוץ

דילוג לתוכן