Blog

מה עושים כשהריביות עולות במשק? מדריך עדכני מיועץ פיננסי לשנת 2023

אין ספק כי העלאת הריבית של בנק ישראל משפיעה על שוק המשכנתאות, לכן חשוב להתייעץ עם יועץ פיננסי מנוסה ומיומן, על מנת להבין כיצד להתנהל נכון בשנת 2023. הדבר נכון הן לגבי אנשים שכבר לקחו משכנתא והן לגבי מי שמתכנן לרכוש נכס באמצעות משכנתא מהבנק. בשני המקרים חשוב להתאים את תמהיל המשכנתא למצב המשק וכמובן לצרכים האישיים שלכם, מאחר ועליית הריביות במשק עלולה להשפיע עליכם במגוון רחב של דרכים שונות. בחלק מהמקרים למשל, יהיה צורך לבצע מחזור משכנתא, על מנת להתאים את מסלולי המשכנתא המשתלמים ביותר עבורכם. לעומת זאת, מי שעוד לא לקח משכנתא אך מתכנן לעשות זאת בעתיד הקרוב, כדאי שיזדרז על מנת להימנע מעליית הריבית הבאה.

מה עושים כשהריביות עולות במשק? מדריך עדכני מיועץ פיננסי לשנת 2023

מדריך עדכני מיועץ פיננסי לשנת 2023 – כל מה שחשוב לדעת

חשוב לזכור כי העלייה בריבית של בנק ישראל משפיעה על כל מי שמתבסס על משכנתא לצורך רכישת הנכס שלו, אך כמובן שההשפעה תהיה שונה בהתאם למסלולי המשכנתא הנבחרים. ישנם אנשים שיושפעו יותר מעליית הריבית, בעוד שאחרים יספגו תוספת של עשרות שקלים בלבד. כמובן שמי שבקושי מצליח לסגור את החודש עלול להרגיש כל שקל נוסף שיורד מהחשבון, לכן במקרים מסוג זה מומלץ לבחון את האופציה של מחזור משכנתא. כמובן שיש להתייעץ עם יועץ משכנתאות מנוסה ומיומן, מאחר ובחלק מהמקרים מדובר על פעולה משתלמת, בעוד שבמקרים אחרים הדבר יעלה לכם ביוקר. לכן חשוב לבחון כל נושא לגופו ולהימנע מלתת עצות כלליות, שעלולות לגרום ליותר נזק מתועלת. רק אנשי מקצוע שמתמחים בתחום ומבינים לעומק את המשמעות של כל הפרטים הקטנים יוכלו לסייע לכם להתנהל בצורה היעילה והאפקטיבית ביותר במצב של העלאת הריבית במשק.

ההשפעה של הריביות העולות במשק על המשכנתא שלכם

כל מי שלוקח משכנתא חדשה מהבנק יראה ככל הנראה עלייה בריביות, למרות שאין הדבר נובע מעליית הריבית במשק. הבנקים מעלים את הריביות במסלולים השונים, מאחר וכתוצאה מהרעש הציבורי על עליית הריבית במשק, ניתן לתרץ יותר בקלות את עליית הריבית. חשוב לציין כי ברוב המקרים העלייה בהחזר החודשי מסתכמת בממוצע של כ- 20 ₪ בחודש, בעוד שבמשכנתאות הקיימות הדבר פחות משמעותי, מאחר והעלייה בריבית כבר נלקחה בחשבון. לכן בטווח הרחוק העלייה בריבית כמעט ואינה משפיעה על המשכנתא שלכם, למעט במקרים מיוחדים המצריכים חישוב מסלול מחדש.

אנו במרכז הישראלי לפיננסים נשמח לספק לכם מדריך עדכני מיועץ פיננסי לשנת 2023. אנו מחזיקים בידע וניסיון רב שנים במערכת הבנקאית ומכירים לעומק את כל הניואנסים השונים. נשמח לסייע לכם להתמודד עם העלייה בריבית ולהתאים עבורכם את מסלול המשכנתא המתאים ביותר לצרכים שלכם. אנו מחזיקים ב- 95% הצלחה ומקפידים על יחס אישי וליווי צמוד לכל אורך הדרך. לקבלת פרטים נוספים וייעוץ אישי, צרו קשר!

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

חייגו אלינו לקבלת ייעוץ

דילוג לתוכן