Blog

משכנתא הפוכה

כל מי שמגיע לגיל 60 חייב להכיר את האופציה של משכנתא הפוכה, מאחר ומדובר על הפתרון המושלם עבור מי שנאלץ להתמודד עם הכנסה נמוכה יותר והוצאות שרק הולכות וגדלות. אין זה פשוט להזדקן בכבוד בארץ, מאחר ויוקר המחייה מקשה על לא מעט מהאנשים בגיל השלישי. יש צורך לרכוש תרופות ולשלם עבור טיפולים רפואיים יקרים, בעוד שרוב ההכנסה מתבססת על הפנסיה.

לכן משכנתא הפוכה יכולה לסייע לכל מי שמעוניין לשמור על רמת החיים שלו, מבלי להרגיש את הירידה בהכנסות. משכנתא הפוכה מאפשרת למעשה לקבל כסף נזיל בגיל השלישי, מבלי למכור את הבית או לחיות בצמצום. עם זאת, חשוב להבין את כל הניואנסים השונים ואת ההשלכות שלהם, לכן מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ואמינה המתמחה בייעוץ משכנתאות.

משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה – מה זה בעצם אומר?

אנשים רבים מעל גיל 60 מחזיקים בדירה משלהם, אך הם מתקשים להתמודד עם היוקר של חיי היומיום. כמו כן, רבים מהם זקוקים לכסף נזיל על מנת לסייע לילדים לרכוש דירה משלהם, או לחילופין, לצורך שיפוץ הבית, סיוע במימון החתונה של הילדים וכדומה. אין זה פשוט לקבל הלוואה לסכום כסף משמעותי בגיל השלישי, לכן הפתרון המומלץ ביותר הוא משכנתא הפוכה.

למעשה מדובר על שיעבוד הדירה לבנק תמורת הלוואה או משכנתא. אך בניגוד להחזר המשכנתא הרגיל, שיש לשלם אחת לחודש, כאן מדובר על הלוואת בלון. הלווה קובע מתי להחזיר את ההלוואה ובחלק גדול מהמקרים מדובר על הלוואה שתוחזר לאחר פטירתו. למעשה, המשכנתא ההפוכה מאפשרת לתרגם את הנכס שלכם לכסף נזיל, החיוני לחיי היומיום שלכם או לכל מטרה אחרת.

מה חיוני לדעת לגבי משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה מאפשרת לאנשי הגיל השלישי להמשיך לחיות בדירה שלהם וליהנות מכסף נזיל, ללא שום צורך לעמוד בתשלומי החזר חודשיים או למכור את הדירה. מדובר על הסדר נוח עבור רוב האנשים, שאינם מעוניינים להתעסק עם מכירת הנכס ומעבר לנכס קטן יותר. למעשה, הם יכולים לחיות בדירה עד יום מותם וליהנות מכסף נזיל, על חשבון שיעבוד הדירה לבנק.

לאחר מותו של הלווה היורשים שלו יכולים לרכוש את הדירה מהבנק, או לחילופין, הבנק ימכור אותה על מנת לקבל חזרה את הכסף שהוא הלווה בתוספת ריבית שנקבעה מראש. מומלץ לנהל משא ומתן מול הבנקים השונים, על מנת להבטיח לעצמכם את הריבית הנמוכה ביותר בשוק.

אנו במרכז הישראלי לפיננסים נשמח לספק לכם מידע מקיף וייעוץ אישי בנושא של משכנתא הפוכה. אנו מחזיקים ב- 95% הצלחה ונשמח לסייע לכם לבחור במסלול המשכנתא האידיאלי ביותר עבורכם. צוות היועצים שלנו מנוסה ומיומן וכל אחד מהם יבטיח לכם התנהלות יעילה ומקצועית מול הבנקים השונים, במטרה לספק לכם את הריבית הנמוכה והמשתלמת ביותר בשוק. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר!

 

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

חייגו אלינו לקבלת ייעוץ

דילוג לתוכן