מה גורם לכולם לרוץ סביב נדל"ן?

ליל הסדר זה חג מיוחד במינו . חג שאנחנו מוצאים את עצמנו עם כל המשפחה שלנו סביב שולחן גדול (לרוב) , כולנו ערוכים ללילה ארוך מלא במטעמים , מזמורים ואין סוף "שיחות נפש" בין אחד לשני שלרוב מגיעים למשפך אחד ויחיד בתחום שלא נותן לנו מנוח , נדל"ן .

ההוא קנה , ההוא מכר ,ההוא מבקש ככה וככה וההיא חושבת שכולם ישתגעו אבל משום מה מישהו קנה את הבית הזה במחיר ההזוי שביקש …ככה זה ממשיך וממשיך ואין מעצור .

אז מה גורם לכולנו (בערך) לקרוא עוד ועוד פוסטים ,כתבות, מאמרים ,ספרים והכי הרבה שיחות סביב השולחן עם משפחה וחברים ולצרוך כל כך הרבה מידע בתחום הנדל"ן?

התשובה היא כי נדל"ן זה תחום ההשקעה שנותן כמה וכמה אפיקי הכנסה , זאת אחת התשובות העובדתיות אין ספק . אבל התשובה האמתית לרוב כי השיח הזה מעניין אותנו כל כך עד לרמה כזאת שיש תחושה שאין כבר על מה לדבר .

רציתי לתת לכם כמה עובדות שעליהם כולנו מפנטזים בעשייה מנדל"ן

עסקה מניבה

תזרים מזומנים חודשי – השוכר הוא זה שמשלם את המשכנתא ובנוסף כאשר מתכננים נכון, נשאר "עודף" שמהווה תזרים חיובי נוסף כל חודש.

לאחר סיום תשלום המשכנתא יש לי, למעשה, משכורת נוספת פאסיבית.

עסקת אקזיט

קנייה מתחת למחיר השוק, השבחת הנכס ומכירה במחיר השוק. בכך אני מגדיל את ההון העצמי שלי ונפגש עם הכסף מהר מאוד.

לא חסרים שותפים

כיום ידוע שקשה מאוד למצוא עסקת נדל"ן מצוינת . אז אם לנו יש את הזמן למצוא אותה  ואין ברשותי את ההון הדרוש להשלמת העסקה, אני משתמש בשותף.  השותף מביא את המימון בנוסף למשכנתא ובמכירה מתחלקים חצי חצי ברווחים.  שיטה נוספת לעסקת אקזיט מהירה, רק שפה ניתן לעשות אינסוף עסקאות.

מינוף פיננסי מושכל

כשאני רוכש דירה, אני לוקח משכנתא אותה אני מחזיר בכל חודש בחודשו (קרן + ריבית).

החזרה של הקרן, למעשה מגדילה את ההון שלי מבלי למכור את הנכס שכן במכירתו הבנק לא מתחלק איתי ברווחים (שהמשכנתא קטנה עם השנים –זה בעצם כסף ששייך לי )

רק בעסקת נדל"ן אפשר לקבל משכנתא מבנק או מכל גוף חיצוני אחר בשיעור של עד 75% ולעיתים בשילוב של הלוואות גם 100%.

עליית ערך הנכס

משפט שתפס לאחרונה חזק וממחיש במדויק את המשחק האמיתי בעולם הנדל"ן . חבריי היקרים אלמוג וקובי אוחיון ,מתיווך הדרום הרבו להשתמש במשפט הכול כך נכון הזה .

"אל תחכו לקנות נדל"ן, פשוט תקנו נדל"ן ותחכו".

בהסתכלות רבת שנים, נכסי נדל"ן מעלים את ערכם, במיוחד במדינה כמו ישראל, בשל שיעור ילודה גבוה והצטופפות בשטח גיאוגרפי יחסית קטן.

השבחה עתידית

עם כמה שיעורים קלילים בלבד אתם תוכלו לזהות פוטנציאל עתידי נוסף לנכס שאתם עתידים לקנות.

במידה ואני בודק את התב"ע העתידית, אני יכול לזהות מגמות בשוק שלי ולהגיב בהתאם.

מגמות חיוביות כגון :התחדשות עירונית ,היקפי בניה מסיבית באזור, מרכזים מסחריים , קרבה לרכבת ,כבישי גישה לאזורים מבוקשים , יעלו את ערך הנכסים שלי מבלי שעשיתי כלום.

נכסים מגדילים הזמנה לכנסים

ברגע שאתה מחזיק נדל"ן הבנקים מאוד אוהבים אותך וממשיכים להזרים אליך כסף זול, אותו אתה תוכל למנף לרכישה של עוד נכסים והגדלת ההכנסה הפאסיבית שלך.

ועם הזמן תקבל טלפון אישי ממנהל הסניף שמזמין אותך לכנס הבא של הבנק , מכאן תדע להבין שכנראה הבנק רוצה אותך …מאוד .

חסם כניסה נמוך

תחום הנדל"ן במיוחד בעסקאות של קניה ומכירה של דירות או נכסים סטנדרטיים כלשהם , פוטנציאל הרווח הצפוי אל מול כמות הידע הנצרכת לזה אינו עומד בקנה אחד עם רוב העיסוקים שיש .

ולכן יש לנו תחושה שכל אחד יכול , אגב זה בהחלט נכון .

לסיכום : אין ספק שאנחנו הישראלים אוהבים לעבוד בדופק גבוהה עם הרבה אקשן והאופק לנגד ענינו נראה וורוד אז מכאן הדרך קצרה ביותר עבורנו להיכנס בכל הכוח לתחום הנדל"ן בדלת הראשית או האחורית ולפעמים גם דרך החלון אם צריך כי אין ספק שלא משעמם למי שמתעסק בנדל"ן.

בנימה אופטימית זו אני רוצה לאחל לכולנו חג פסח כשר ושמח ושנדע ימים שקטים וטובים יותר לכולנו .

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

חייגו אלינו לקבלת ייעוץ

דילוג לתוכן